Jeśli nie Turkus to co?

Na śniadaniu 1 lipca 2020 wyjaśniono, dlaczego model turkusowych organizacji podbija świat. Jakie są wspólne cechy polskich turkusowych organizacji. Na czym polega przewaga turkusowych organizacji.

Biznes, który chce odnieść sukces potrzebuje zmienić strategię działania na bardziej turkusową ponieważ to właśnie odpowiedni czas i miejsce dla sukcesu tego działania.

Pojęcie turkusowych organizacji zagościło na stałe w naszym języku w 2016 roku kiedy to została przetłumaczona i wydana w Polsce książka Frederica Laloux pod tytułem „Pracować inaczej”. Książka nazwała to co każdy już obserwował od dłuższego czasu, trend na rynku pracy, który coraz mocniej i mocniej pojawia się w różnych narodach – również w Polsce. U podstawy stoją dwie potrzeby biznesowe, po pierwsze budowanie przewagi konkurencyjnej na przesyconym rynku gdzie „już wszystko jest”. Druga potrzeba to utrzymanie wysokiego zaangażowania ludzi w pracy. Statystyki pokazują, że ludzie są coraz mniej zaangażowani- jedynie 22% w Polsce wg Gallupa.

Branża technologiczna zawsze była o krok do przodu przed resztą rynku, to ona wytycza trendy jak działamy zarówno w kontekście narzędzi informatycznych (oprogramowania) jak również sposób pracy (samoorganizacja pracy).

Łukasz Turkus Solarski, jako ambasador fundacji Startup Poland oraz Turkusu na co dzień spotyka się i uczy od organizacji, które jak mówi występują w `odcieniach turkusu’. Prowadził badania bezpośrednio w terenie – odwiedzając polskie firmy, które zaczęły stosować turkusowe praktyki. Te “wyprawy” miały miejsce jeszcze zanim zaczął współtworzyć turkusowe śniadania. Są te żywe case study, które są spisane w formie e-booka dostępnego pod adresem: http://turkusowaewolucja.pl/

Piotr Janulek Opublikowane przez:

Zainteresowania naukowe lokuje wokół #modelebiznesuprofesjonalistow, #analyticsbusinessmodel oraz #organizacjaturkusowa Kocha kawę, kartofle i kwerendę literatury.

skype_profile